top of page

גורו ג'וש

בתחילת השבוע, קולגה שלי סיפרה לי על פוסט שכתבה, וביקשה להתייעץ איתי מתי לדעתי כדאי לפרסמו אורגנית.

מכיוון ששעות הפרסום הרלוונטיות לעסק שלי אינן זהות לשעות הפרסום המתאימות לעסק שלה, בשל השוני בעיסוק של שנינו ואופי קהל היעד, הצעתי לה לבדוק באילו שעות וימים קהל היעד שעוקב אחריה הכי פעיל באותן רשתות חברתיות ובמקביל, להטות אוזן לאירועים האקטואליים במדינה.


לטס גט דיגיטל, דיגיטל

בכובע הנוסף שלי כקופירייטר, אני גם איש דיגיטל וככזה, אני פעיל מאד ברשתות החברתיות וברחבי האינטרנט, לצרכי למידה, התפתחות אישית ועסקית - ומעקב אחר הנעשה בעולם, לרבות טרנדים חדשים, טכנולוגיות ועוד.

לאחרונה אני נחשף בעיקר באינסטגרם, ל"גורואים" למיניהם, המעודדים בעלות ובעלי עסקים לפרסם פוסטים בימים כאלה ואחרים, בשעה כזו או אחרת וכל זאת מבלי להכיר את העסק, את קהל היעד שלו, את הצורך, את התובנות והסטטיסטיקות, את התחום ו/או את עולם התוכן.


המלצות גנריות שכאלה, בדומה לגאנטים (תוכניות תוכן) המתאימים לכל עסק ועסק - הינן הבטחות סרק, שאינן אפקטיביות ומועילות, ולעולם לא ישיגו את התוצאה הרצויה לבעלת או לבעל העסק לאור הנ"ל.


פוסטים באינסטוש

כדי לדעת מתי הכי נכון ומדויק לך להעלות פוסט באינסטגרם, מומלץ לפעול בצורה הבאה:

1. יש להיכנס לדאשבורד (לוח בקרה)

2. ללחוץ על total followers  (אפשרי רק בחשבון מעל ל-100 עוקבים)

3. לגלול למטה לחלק בו כתוב most active times. במקום זה יופיעו השעות והימים בהם העוקבים שלך הכי פעילים באינסטגרם.


זה הרגע שלך למרקר לעצמך בראש את שעות פעילות השיא- ולפרסם את הפוסט שלך כחצי שעה לפני כן.

פעולה שכזו תוביל לעלייה באינטראקציה (אינגייג'מנט) אצלך בדף ותתבטא בכמות הצפיות והעוקבים, ובפרמטרים נוספים שיגרמו לך להרגיש בהבדל.

ומה לגבי פייסבוק?

נכון למועד כתיבת כתבה זו, פייסבוק לא מאפשרת באופן ישיר לדעת מהן שעות הפעילות של קהל היעד שלך.

יחד עם זאת, ישנן מספר דרכים עקיפות בהן ניתן ללמוד על הרגלי הגלישה של קהל היעד שלך:

1.   תובנות Insights: כלי מובנה המאפשר לך לראות נתונים סטטיסטיים שונים ופילוח של קהל היעד שלך (בפועל), החל ממגדר, מיקום גיאוגרפי ועוד.

2.  כלים חיצוניים: ישנם מספר כלים חיצוניים שיכולים לעזור לך לנתח את קהל היעד שלך בפייסבוק וללמוד על הרגלי הגלישה שלו. כלים מסוג זה עשויים לספק לך נתונים מפורטים יותר. בין הכלים המומלצים: Socialbakers הוותיק.

3. ניסוי וטעיה: ניתן לפרסם פוסטים בשעות ובימים שונים סביב השעון, ולראות מתי הם זוכים למעורבות הגבוהה ביותר.


התמונה נוצרה ב-Ideogram באמצעות AI


ומה לגבי הרשת החברתית המעונבת, לינקדאין?

לינקדאין מציעה את "לינקדאין אנליטיקס", כלי ניתוח מובנה המאפשר לך לראות נתונים סטטיסטיים שונים על קהל היעד שלך, כולל את שעות הפעילות המועדפות עליו. בנוסף, ניתן לתזמן פרסום של פוסטים בהתאם לשעות הפעילות של קהל היעד שלך.


איך להגיע אל כל הטוב הזה?

1. יש להיכנס לדף העסקי שלך בלינקדאין

2. ללחוץ על כפתור אנליטיקס Analytics.

3. לבחור בכרטיסיה "קהל" Audience.

4. לגלול מטה לסעיף When your audience is on Linkedin ולראות גרף המציג את שעות הפעילות של קהל היעד שלך לפי יום ושעה. עכשיו רק נשאר לך לכמת את המידע, לייצר תוכן מקורי ובעל ערך, ולהעלות אותו במועד הרלוונטי.


לסיכום,

כשמציעים לך מוצר או שירות שאינו מותאם למידותיך או ייחודי לך, ומבלי שלמדו והכירו את העסק שלך, לרבות קהל היעד שלו – התוצאות יהיו גנריות ולא מדויקות לך.


שימוש בכלים הנ"ל יוכל לעזור לך להגדיל את המעורבות בדף העסקי שלך ולהשיג את המטרות השיווקיות שלך.


ולגבי התוכן, אשמח שנשוחח ונכיר, ואוכל לעזור לך למצוא את הבידול של העסק שלך, לדייק את המסרים השיווקיים, להבליט את היתרונות היחסיים ואת הד.נ.א, לייצר ערך אמיתי ולשווק את כל הטוב הזה באמצעות תוכן מדויק ואיכותי – בכל פלטפורמה בה נמצא קהל היעד שלך.



bottom of page